פיקסל פייסבוק הוא קטע קוד שניתן ליצור בקלות תחת מנהל האירועים של פייסבוק. לאחר שתיצרו אותו, אתם תתבקשו להטמיע אותו באתר באחת משלוש השיטות הבאות:
- אינטגרציה עם שותפים של פייסבוק – זה מתאפשר במידה והאתר שלכם בנוי על CMS מוכר כמו WordPress, Magento, Shopify, Wix וכו’. החיבור הוא דרך תוסף או הרחבה פשוטים של הפלטפורמות הנ”ל.
- העתקה של קטע הקוד הדבקתו בקוד האתר. יש להטמיע את הקוד הגינרי מתחת ל <head> בכל עמוד האתר (מומלץ לעשות את זה פשוט ב-Header כי אז זה יופיע באופן אוטומטי בכל דפי האתר).
- באמצעות Google Tag Manager כאפשר התג הוא קטע קוד html והטריגר הוא הופעה בכל עמודי האתר.
ההטמעה של הקוד הכללי היא פשוטה מאוד, ואם אתם מבקשים ממפתח שיעשה את זה עבורכם, אז הטמעת הקוד הרגיל לא צריכה לעלות יותר מ-500 ש”ח.
מה אפשר לעשות עם פיקסל פייסבוק?
באמצעות פיקסל פייסבוק תוכלו לקבל מידע אודות ביצועי הקמפיינים שלכם ישירות מאתר האינטרנט, וכך לדעת כמה משתמשים הגיעו לאתר כתוצאה מהפרסום שלכם. המידע הזה הוא קיריטי לאופטיזמצית הקמפיינים ושיפור יחס המרה. כדי לדעת מה אותם משתמשים עשו באתר, יש צורך ליצור אירועים למדידה.
גם הפייסבוק פיקסל הכללי הוא מעולה כי הוא מאפשר לכם להשתמש בכלי להגדרת האירועים של פייסבוק אשר מאפשר ליצור מעקב אחר אירועים באופן מאוד פשוט [כל עד הטריגר שלהם הוא הקלקות על כפתורים או אחר כתובות url]. יתרה מזאת – הכלי הזה מאפשר לכם למדוד ערך כספי במידת הצורך ואז הוא יאפשר מדידה של חנויות איקומרס.
מה עושים אם רוצים לעקוב אחרי אירועים שהטריגר שלהם שונה?
הכלי למדידה של אירועים ממש נוח ופשוט לשימוש, אבל נכון להיום – הוא יודע למדוד רק אירועים שמתבססים על הקלקות או כתובת url. לצורך העניין, הוא לא יכול למדוד אחוז גלילה, משך שהייה, צפייה באלמנט על המסך וכו’. אז הוא לא הפתרון לסוגיות אלו. מה גם, שהוא יודע לתת תגית שם רק לאירועים סטנדרטים של אתרי תדמית ואתרי איקומרס, כמו למשל: ליד, הוספה לסל, רכישה וכו’. על כן, הוא לא מאפשר מעקב אחרי אירוע כמו הקלקה על כפתור וואטסאפ לדוגמה.
על מנת לעקוב אחרי אירועים בהתאמה אישית, אתם צריכים לשכבת את הפיקסל פייסבוק קוד ולהפעיל אותו תחת הטריגר הנכון. על אף שזה נשמע מורכב, זה למעשה מאוד פשוט. אנחנו עושים את זה דרך Google tag manager. שכתוב הקוד הוא לא מורכב – פשוט צריך “לרכב” על קוד כל אירוע כלשהו ולשכתב את זה. להלן דוגמה:
זה קורס של אירוע סטנדרטי של הוספת מוצר לסל:
אז מה זה אותו שכתוב שאני מדבר עליו? פשוט מאוד – אני משנה את השם “AddToCart” למה שאני רוצה. רק חשוב שזה יהיה באנגלית ובלי רווחים. להלן דוגמה לכתיבת פייסבוק פיקסל של אירוע הקלקה על כפתור וואטסאפ:
ככה פשוט וככה יעיל 🙂 מבחינת הטריגר שיפעיל את הפייסבוק פיקסל המותאם אישית הזה – כאן צריך לבחון כל מקרה לגופו. בכל אתר זה קצת אחרת ולכן זה משהו שמי ששולט ב-Google tag manager ידע לטפל בלי בעיה. במידה ואתם צריכים שירות הטמעות קוד ותגים סטנדרטים או מותאמים אישית – אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.
מה ניתן לעשות עם פיקסל מותאם אישית?
במידה ותגייסו לעצמכם את היכולות לעקוב אחרי אירועים מותאמים אישית – אז השמיים הם הגבול מבחינת יכולות האופטימיזציה והרימרקטינג שלכם. אתם תוכלו ליצור פילוח מכל מה שקורה באתר (כמו בדוגמה הזו – כל מי שהקליק על וואטסאפ), ובכלל ליצור מעקבים אחרי אירועים משמעותיים באתר ולא רק אחרי אירועי הקצה (ז”א – לא לעקוב רק אחרי לידים או רכישות, אלא לעקוב אחרי תהליכי הביניים שהם חשובים מאוד). כך תוכלו ליצור משפכי שיווק שקופים וברורים בהם יהיה לכם מפרט מלא על המתרחש באתר שלכם לרבות יצירת מודעות מותאמות אישית לקהל איכותי מאוד. יש גם כמובן את קהלי ה-Lookalike שהם מתווספים למשוואה.
שאלות ותשובות
פיקסל פייסבוק הוא קטע קוד שניתן ליצור בקלות תחת מנהל האירועים של פייסבוק. לאחר שתיצרו אותו, אתם תתבקשו להטמיע אותו באתר באחת משלוש השיטות הבאות:
1. אינטגרציה עם שותפים של פייסבוק
2. העתקה של קטע הקוד הדבקתו בקוד האתר
3. באמצעות Google Tag Manager
באמצעות פיקסל פייסבוק תוכלו לקבל מידע אודות ביצועי הקמפיינים שלכם ישירות מאתר האינטרנט, וכך לדעת כמה משתמשים הגיעו לאתר כתוצאה מהפרסום שלכם. המידע הזה הוא קיריטי לאופטיזמצית הקמפיינים ושיפור יחס המרה. כדי לדעת מה אותם משתמשים עשו באתר, יש צורך ליצור אירועים למדידה.