ROI – Return on Investment, או החזר על ההשקעה, הוא מדד חשוב שיכול לעזור לך לקבוע את הצלחת ההשקעות בקמפיינים שלך. כדי לחשב במדויק ROI, חיוני להבין כיצד החישוב עובד ואיזה מידע נדרש.
תנאים חשובים
לפני שמתחילים לחשב ROI, חשוב להבין כמה מונחי מפתח המשמשים במשוואה:
- השקעה: סכום הכסף שהשקעת בפרויקט.
- תשואה: כסף שאתה מקבל מההשקעה לאורך תקופה תוך התחשבות בהוצאות הקשורות להשקעה כגון מיסים או עמלות.
- אחוז ROI: אחוז ההחזר על ההשקעה המקורית שלך לאורך זמן.
חישוב ROI
כדי לחשב את ההחזר על ההשקעה (ROI), פשוט חלקו את התשואה הכוללת שלכם בסך ההשקעה שלכם והכפילו ב-100%. זה ייתן לך את אחוז ה- ROI. לדוגמה, אם אתה משקיע 100$ ובסופו של דבר עם תשואה כוללת של 110$ לאחר שנה אחת, ה-ROI שלך יהיה 10%, או (110$/100$ * 100%).
משתנים שיש לקחת בחשבון
החישוב עבור ROI עשוי להשתנות בהתאם לגורמים חיצוניים כגון אינפלציה או משתנים כלכליים אחרים. חשוב לקחת זאת בחשבון בעת חישוב ROI כדי שתוכל לקבל תמונה מדויקת של ביצועי ההשקעה שלך. בנוסף, זכור שהשקעות לא תמיד מביאות לתשואות חיוביות; כאשר בוחנים את הביצועים של השקעה, זה עשוי להיות שימושי להסתכל על שיעור התשואה שלה ביחס להשקעות אחרות במקום להסתכל רק על הערכים המוחלטים שלה.