פייסבוק מאפשרת למנהלי הקמפיינים לבחור מטרה מתוך מספר אופציות כבר בשלב הראשוני של יצירת הקמפיין. השאלה שעולה היא, למה פייסבוק בכלל “מסבכת” אותנו עם מבחר? למה לא ליצור קמפיין וישר לגשת להגדרות קהל היעד ויצירת המודעות? אז יש הבדל של ממש בין סוגי הקמפיינים וזה בה לידי ביטוים במספר משתנים:
מטרת הקמפיין משפיע על הבחירה של קהל היעד
כל סוג קמפיין (נקרא גם “מטרה”) שתבחרו ייתן הנחיה ברורה לאלגוריתם של פייסבוק איך לפעול, וזה ינסה להגיע לקהל שהכי קרוב לוודאי שיתן מענה ראוי למה שאתם מצפים מהקמפיין. תשימו לב – זה לא משנה שום דבר ברמת הפילוח שבסדרת המודעות – אתם עדיין תצטרכו להגדיר למי אתם רוצים שהקמפיין יפנה, אבל בשל הגדרת מטרת הקמפיין, האלגוריתם של פייסבוק יכוון לקהל הכי חם מתוך הפילוח שיצרתם, וזה בהתאם להיסטורית הגלישה שלו בפייסבוק ובאינטרנט בכלל. ככל שהקהל יהיה דומה בהיסטוריה ההתנהגותית שלו לכזה שידע להגשים את המטרות של הקמפיין שהגדרתם + הוא חלק מהפילוח – כך פייסבוק תידע להציג לו תחילה את המודעות. להלן כמה דוגמאות כדי להמחיש את זה באופן ברור יותר:
מטרת קמפיין: תנועה
אם תבחרו במטרת “תנועה”, אז פייסבוק תציג את המודעות רק לקבוצה שבתוך הפילוח שהגדרת ברמת סידרת המודעות, אבל היא תבחר מתוכם את המשתמשים שבהיסטורית ההתנהגות שלהם בפייסבוק, יש להם נטייה להקליק על מודעות ולעבור לאתרי אינטרנט.
מטרת קמפיין: טופס לידים
אם תבחרו במטרת “טופס לידים”, אז פייסבוק תציג את המודעות רק לקבוצה שבתוך הפילוח שהגדרת ברמת סידרת המודעות, אבל היא תבחר מתוכם את המשתמשים שבהיסטורית ההתנהגות שלהם בפייסבוק, יש להם נטייה למלא בהצלחה טפסי לידים של פייסבוק.
מטרת קמפיין: המרות
אם תבחרו במטרת “המרות”, אז פייסבוק תציג את המודעות רק לקבוצה שבתוך הפילוח שהגדרת ברמת סידרת המודעות, אבל היא תבחר מתוכם את המשתמשים שבהיסטורית ההתנהגות שלהם בפייסבוק, יש להם נטייה להגשים המרות באתרי אינטרנט שיש בהם מעקב של פייסבוק פיקסל
אז מה קורה כאשר פייסבוק ממצאת את הקהלים עם היסטוריית ההתנהגות הרלוונטית?
במקרה כזה, היא תעבור לייתר המשתמשים הרלוונטים מתוך הפילוח שבחרתם לטרגט במסגרת סדרת המודעות. אי לכך, אתם תחוו ירידה בביצועי הקמפיין, שכן הקהל שלכם פחות “חם” (וזאת על אף שהוא אכן חלק מהפילוח שמלכתחילה קבעתם).
מה עושים כאשר חווים שחיקה כזו?
זה מקרה שכיח וטבעי. במקרה כזה, צריך לרענן את הפרסום שלכם. למשל, ליצור מודעות עם עיצובים חדשים, ליצור מבצע אחר, לשנות את המסר ובעצם לעלות את רמת העניין שלכם עוד הפעם.