שיווק דיגיטלי – 7 עובדות ששווה לדעת לפני שמתחילים:

תוכן עניינים

כיצד שיווק דיגיטלי שונה מערוצי שיווק אחרים כגון שיווק מסורתי? כמה עליי להשקיע בשיווק דיגיטלי על מנת לקבל קידום מספק לאתר שלי? עולם השיווק הדיגיטלי עלול להיראות מורכב ומבלבל לרבים, אך לאחר קריאת המאמר אנו בטוחים שנצליח להפיג את האפלה סביב הנושא. אם אתם מחפשים כלי לקידום העסק שלכם ופרסומו באופן אפקטיבי אך זול יחסית לערוצי שיווק אחרים, נראה שהצעד הנכון עבורכם הוא שיווק דיגיטלי. 

שיווק דיגיטלי

למי מתאים שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי יעיל לעסקים גדולים וקטנים כאחד. בעוד שבערוצי הפרסום המסורתיים כמו עיתונים, טלוויזיה ושלטי חוצות עלולים להוות בעיה בשל העלות הגבוה שלהם, כאשר אנו מדברים על תקציב נמוך- שיווק דיגיטלי ייתן לכם את מלוא התמורה עבור כספכם. 

על כן, שיווק בדיגיטל עשוי להתאים לכל עסק בעל נכסים דיגיטליים (אתר אינטרט למשל). באמצעות פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל ועוד, תוכלו להשיג לעצמכם שיווק איכותי ואפקטיבי במחירים נמוכים בהרבה ממה שהייתם משלמים בערוצי שיווק אחרים. 

כמה עולה שיווק דיגיטלי?

לא תאמינו כמה נמוך התמחור של פרסום בדיגיטל לעומת מחירי הפרסום בשיווק המסורתי. בזכות ניצול הנתונים על המשתמשים והגולשים באתר שלכם, ובזכות מאגר הנתונים הגדול של חברות כמו גוגל ופייסבוק, תוכלו להשתמש בכלי איסוף נתונים שונים (חינמיים בדרך כלל), סטטיסטיקות ודאטא אחרים על מנת למשוך אליכם את הגולשים האיכותיים ביותר עבורכם. תקציב הפרסום בשיווק דיגיטלי נמצא ביחס ישיר לכמות הקהל שאתם מצליחים להגיע אליו ואיכותו- בדרך כלל, תשלמו רק על הקהל שהקליק בפועל על האתר שלכם, ולא על הופעות או חשיפות כמו בפרסום בטלוויזיה או על שלט חוצות. אתרים כאלה ואחרים מאפשרים לפרסם בתקציב נמוך ובצורה מטורגטת- דבר המאפשר ניצול של תקציב השיווק שלכם בצורה חכמה ומדויקת. בשיווק בדיגיטל השליטה היא שלכם. ככל שהפרסום שלכם טוב ויעיל יותר, בדרך כלל תשלמו פחות כסף ותקבלו יותר המרות (= קליקים, מכירות, לידים או כל יעד אחר שהגדרתם לעצמכם). 

אילו כלים יכולים לשמש אותי על מנת להתחיל ליישם שיווק דיגיטלי על האתר שלי?

קיימות פלטפורמות שונות לפרסום בדיגיטל. אם בחרתם להקים קמפיין פרסום ממומן בגוגל למשל (בין אם מודעות ויזואליות, מודעות ברשת החיפוש, פרסום בYoutube וכדומה,- הכרת הכלי Google Analytics עשויה לעזור לכם לקבל את מירב הנתונים על האתר שלכם, באמצעות כך להבין היכן אתם עומדים היום מבחינת כניסות והמרות, ובעניין הצבת יעדים חדשים. 

כדאי להכיר עוד מספר כלים מבית גוגל כגון Google Ads בו תוכלו לקבל נתונים על חיפושים בגוגל וביטויי מפתח רלוונטים בהם תוכלו להשתמש, Google Search Console באמצעותו תוכלו לגשת למילות החיפוש באמצעותן הגיעו הגולשים לאתר שלכם ועוד… 

אם בחרתם לפרסם בפייסבוק (כמו גם באינסטגרם), Ad Manager מבית Meta הוא הכלי עבורכם באמצעותו תוכלו למשוך נתונים ולקבל טיפים כיצד למנף את הקמפיין שלכם גבוה יותר. כמובן שקיימים עוד כלים רבים נוספים שיעזרו לכם להגביר את החשיפה, את התנועה או כלי איסוף נתונים אחרים שיסייעו לכם בעבודת השיווק בדיגיטל.

שיווק גלובלי ללא גבולות:

אחד היתרונות הגדולים בשיווק בדיגיטל הוא שאתם יכולים לפרסם את האתר או העסק שלכם מכל מקום ולכל מקום בעולם. אם אתם מדברים כבר שנים על התרחבות לקהל בחו”ל, אם המוצר שלכם מתאים לרכישה במדינות מחוץ לישראל, תוכלו להשתמש בשיווק בדיגיטל על מנת לפרוץ גבולות חדשים, לחצות את הים ולגשת סוף סוף לקהל הגלובלי. 

מובן שמהלך שכזה דורש התאמת האתר, השירותים והמוצרים שלכם לפרסום גלובלי, אך זה לא מסובך כמו שנדמה לכם. פרסום בדיגיטל הוא אחד הכלים המשתלמים ביותר לעסקים שאינם רוצים להיות מוגבלים במיקום הגיאוגרפי בו הם נמצאים. 

שיווק דיגיטלי- תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן:

על מנת להשיג את כמות הכניסות המבוקשת לאתר שלכם, תצטרכו לתת לגולשים ערך נוסף מלבד המוצר או השירות שלכם. אתר עשיר בתוכן וטקסטים מקוריים הוא אתר שגוגל תרצה לקדם למשתמשים שלה. לכן, אם תרצו להוזיל עוד יותר את עלויות הפרסום הדיגיטלי שלכם, ואם אתם רוצים תנועה גבוהה יותר באתר, דאגו שבאתר שלכם קיים תוכן לקריאה בנושא בו אתם עוסקים. תוכן יכול לבוא בצורת מאמרי מידע, מדריכים או אפילו תיאורים מורחבים לקטגוריות ופריטים שונים. 

שימו לב!  לכלי השיווק השונים קיימות דרכים לבדוק אם התוכן באתר שלכם הוא מקורי או מועתק. אתרים בעלי תוכן שחוזר על עצמו במקומות אחרים ברשת יוענשו ויפורסמו פחות. לכן, ודאו שהתוכן אותו אתם מפרסמים באתר שלכם הוא חדש, מקורי וענייני.

פרסום בדיגיטל- המשתמש במקום הראשון

גוגל ופייסבוק הן פלטפורמות שמרוויחות בזכות עסקים כמונו שרוצים לקדם את האתרים שלהם, אך הפלטפורמות האלה היו קורסות לולא המשתמשים. לכן, על מנת להבטיח שהמשתמשים נהנים מהתוכן אותו היא מציעה, גוגל (וגם פייסבוק לצורך העניין) תתגמל אתרים בעלי חוויית משתמש גבוהה, זמני טעינה מהירים, תנועה ממושכת ואיכותית (משתמשים שנשארים זמן מה באתר, לוחצים ומקליקים על כפתורים, בניגוד למשתמשים שנכנסים ונוטשים את האתר בתוך שניות ספורות). 

לפני שאם מתחילים את הקמפיין השיווקי שלכם בדיגיטל, דאגו שהאתר שלכם נטען מהר (בתצוגת דסקטופ ובמובייל!), ודאו שהוא נראה אסתטי, שקיים תפריט ניווט מסודר שיקל על הגולשים למצוא את דרכם באתר שלכם. ככל שהאתר שלכם יראה טוב יותר ויציע ערך רב יותר, כך תקבלו מחירים אטרקטיביים יותר על הקמפיינים שלכם וחשיפה גבוהה יותר. 

 

קישורים הם שם המשחק:

הכוונה כאן היא גם לקישורים פנימיים (קישורים מעמוד אחד באתר שלכם לעמוד אחר באתר שלכם), יחד עם קישורים חיצוניים – בואו נרחיב על זה קצת..

דמיינו שהייתי מציע לכם ללכת למסעדה שהאוכל בה טעים.. האם הייתם מאמינים לי? כנראה שלא.. 

עכשיו דמיינו שאלף אנשים ממליצים לכם ללכת לאותה המסעדה.. האם תחשבו פעמיים? 

אפשר לראות קישורים באותו האופן: כאשר גוגל רואה כי הרבה אתרים אחרים מפנים לאתר שלכם באמצעות קישורים, היא מניחה שהאתר שלכם כנראה ממש איכותי אם כל כך הרבה אתרים אחרים ממליצים עליו. לכן, גוגל מתעדפת אתרים שאתרים אחרים מפנים אליהם. 

קיימים שירותים שונים בארץ ובעולם המעניקים קישורים שבועיים/חודשיים. זוהי כנראה הדרך מהירה ביותר לקבל קישורים רבים בזמן קצר. תוכלו לקנות לינקים מאתרים כאלו, אך הדרך הטובה ביותר היא להשקיע באתר שלכם ולקבל לינקים אורגניים (אמיתיים) מאתרים שבאמת ממליצים עליכם. תוכלו לבקש מספקים או מעסקים אחרים שיפנו אליכם קישור יחד עם טקסט המכיל אחד מביטויי המפתח של העסק שלכם. 

לקריאה נוספת על שיווק דיגיטלי לחצו כאן

שיווק דיגיטלי יעיל לעסקים גדולים וקטנים כאחד. בעוד שבערוצי הפרסום המסורתיים כמו עיתונים, טלוויזיה ושלטי חוצות עלולים להוות בעיה בשל העלות הגבוה שלהם, כאשר אנו מדברים על תקציב נמוך- שיווק דיגיטלי ייתן לכם את מלוא התמורה עבור כספכם.

לא תאמינו כמה נמוך התמחור של פרסום בדיגיטל לעומת מחירי הפרסום בשיווק המסורתי. בזכות ניצול הנתונים על המשתמשים והגולשים באתר שלכם, ובזכות מאגר הנתונים הגדול של חברות כמו גוגל ופייסבוק, תוכלו להשתמש בכלי איסוף נתונים שונים (חינמיים בדרך כלל), סטטיסטיקות ודאטא אחרים על מנת למשוך אליכם את הגולשים האיכותיים ביותר עבורכם. תקציב הפרסום בשיווק דיגיטלי נמצא ביחס ישיר לכמות הקהל שאתם מצליחים להגיע אליו ואיכותו- בדרך כלל, תשלמו רק על הקהל שהקליק בפועל על האתר שלכם, ולא על הופעות או חשיפות כמו בפרסום בטלוויזיה או על שלט חוצות.

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:

גוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אינטרנט המסייע לבעלי אתרים לעקוב ולנתח את התנועה באתר והתנהגות המשתמשים שלהם. לאחרונה, גוגל הוציאה את הגרסה הרביעית של גוגל

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. הוא כולל מגוון רחב של פעילויות כגון עיצוב אתרים, יצירת תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO),

מה זה ROI וכיצד מחשבים אותו?

ROI – Return on Investment, או החזר על ההשקעה, הוא מדד חשוב שיכול לעזור לך לקבוע את הצלחת ההשקעות בקמפיינים שלך. כדי לחשב במדויק ROI,

אנחנו מחכים לכם גם בפייסבוק:

כל נתוני האתר ופלטפורמות השיווק במקום אחד

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום