מעקב אחרי אירועים באתר – ניהול קמפיינים בפייסבוק

תוכן עניינים

מעקב אחרי אירועים באתר מאפשר לנו למדוד כמה משתמשים מתוך סך התנועה שהגיע לאתר שלנו כתוצאה מקמפיינים שאנו מנהלים בפייסבוק – גם ביצעו פעולה משמעותית ולא סתם כניסה ויציאה (למדו עם על יחס נטישה Bounce rate). האירועים האלו נקראים גם המרות.

בנוסף לכך, באמצעות מדידה של אירועים, נוכל לפלח שני סוגי קהלים חדשים לטובת הטרגוט שלנו: קהל רימרקטינג של משתמשים אשר ביצעו את האירועים המדוברים וקהל דומה (Lookalike) של כל מי שביצע את האירועים הנ”ל. אז מה בעצם נחשב כאירוע?

האירועים המדוברים הם פעולות שאתם כמנהלי האתר או כמנהלי הקמפיינים אחראים לקבוע. באתרי תדמית נהוג לעקוב אחר אירועים כמו השארת פרטי התקשרות (לידים), הרשמה לניוזלטר וכו’. באתר מסחר אלקטרוני (eCommerce) נהוג לעקוב אחר משפך הקנייה – צפייה במוצר, הוספה לעגלה, עמוד קופה וביצוע עסקה (רכישה).

איך ניתן לעקוב אחר אירועים באתר ולשלוח את המידע לפייסבוק?

יש מספר דרכים לבצע מעקב אחר אירועים. השיטה הפופולרית ביותר הוא שימוש בפיקסל של פייסבוק. הטמעה של הפיקסל הכללי לא מספיקה כדי למדוד אירועים. כדי למדוד אירועים צריך לברר מה האינדיקטור (מה שיוצר אינדיקציה לאירוע) הפשוט ביותר ולקבוע כי הוא יהיה הטריגר להפעלת המדידה של האירוע. במידה ואתם עוקבים אחרי כתובת URL אז זה פשוט למדי – אפשר ליצור המרה מותאמת אישית ישרות ממנהל האירועים וליצור המרה מבוססת URL:

ניגשים אל מנהל האירועים ושם מקליקים על צור >> צור המרה מותאמת אישית >>

וכאן ניתן להגדיר בקלות המרה שהאנדיקטור שלה מבוסס כתובת URL. פה לדוגמה אני עוקב אחרי כל מי שמגיע לעמוד “תודה רבה” על בסיס כלל של כתובת URL מכילה “Thank-you”

הדרך הפשוטה הזו מעולה למעקב אחרי אירועים באתרי תדמית, שכן הם פשוטים מאוד. אך במידה ואתם תרצו לעקוב אחרי אירועים המתרחשים באתר מסחר אלקטרוני (eCommerce), כולל הערך הכספי של רכישות, אז אני ממליץ להשתמש בכלי להגדרת אירועים של פייסבוק.

מעקב אחרי אירועים באתר איקומרס כולל ערך רכישות

הכלי להגדרת אירועים של פייסבוק הוא כלי סופר פשוט שמאפשר לכם להגדיר אירועים לפי הקלקות או כתובות URL + לציין ערך כספי לפי בחירה של המספרים הנכונים על המסך. כדי להשתמש בו, עליכם להקליק על “הוסף אירוע” במנהל האירועים ולבחור בהוספת אירוע מהפיקסל; “הוספת אירועים באמצעות קוד פיקסל או הכלי להגדרת אירועים.”:

כעת יפתח לכם פופ-אפ שיסביר לכם מעט על הכלי. אתם צריכים להקליק על הכפתור הכחול של “פתח את כלי הגדרת האירוע”, ומיד לאחר מכן להזין את כתובת ה-URL של האתר שלכם (האתר בו מותקן הפיקסל):

בשלב הבא האתר שלכם יעלה בדפדפן חדש ולצידו תוכלו לראות את החלונית של הכלי להגדרת האירועים מצד שמאל למעלה. אתם תראו שהוא ילווה אתכם במהלך כל הגלישה באתר, כולל מעבר אין עמודים, והוא יציע לכם להגדיר הקלקות על כפתורים או מעקב אחר כתובות URL:

אם תבחרו לעקוב אחר כפתורים, הכלי יאתר באופן אוטומטי את כל הכפתורים במסך שבו אתם נמצאים (הוא מזהה את הקוד שלהם) ואתם רק תצטרכו לסמן לו מי הכפתור הנכון למעקב. כאן למשל, אני מבקש לעקוב אחרי כל מי שמקליק על כפתור “הוספה לסל”. בשלב הראשון אני אסמן את הכפתור הנכון:

כשאני אבחר כפתור כלשהו, הכלי להגדרת אירועים ישאל אותי מה הכפתור הזה מציין. אני בוחר להגדירו כאירוע “הוסף לעגלה”:

מעקב אחרי ערך כספי בפייסבוק באמצעות הכלי להגדרת אירועים

הכלי להגדרת אירועים מצטיין בעיקר בכל נושא המעקבים אחרי eCommerce מכיוון שהוא מאפשר לכם בקלות לקבוע עבורו איזה מספר על המסך מייצג את סה”כ העסקה. הכל קורה באופן אוטומטי ולכם רק נשאר לסמן לו מי המספר הנכון שהוא צריך לעקוב אחריו. בהמשך של הדוגמה הקודמת, אני יכול לסמן שהערך הכספי שאני רוצה לעקוב אחריו הוא המקום שרשום עליו נכון לדוגמה זו הסכום 2,000:

עם הבחירה שלי, הכלי להגדרת אירועים ישתמש בנקודה זו כדי לציין את הסכום בכל פעם שידרש. שימו לב ש-2,000 הוא רק דוגמה, ולא ערך קבוע! הכלי יודע כי מדובר בתוך שהוא דינמי (יש מוצרים שעולים 2,000 ויש מוצרים שעולים 1,000 וכך האלה. התוכן הזה משתנה ולכן הוא מוגדר כדינמי):

את המעקב מסיימים כשהגעתם למיצוי (עקבתם אחרי כל מה שמעניין אתכם) ובסוף התהליך רק צריך ללחוץ על Finish. מאותו הרגע – כל האירועים יעברו באופן אוטומטי למנהל המודעות שלכם ותוכלו לדעת כמה משתמשים ביצעו פעולות המרה ואילו פעולות המרה במסגרת הקמפיינים שלכם.

מעקב אחרי אירועים באתר מאפשר לנו למדוד כמה משתמשים מתוך סך התנועה שהגיע לאתר שלנו כתוצאה מקמפיינים שאנו מנהלים בפייסבוק – גם ביצעו פעולה משמעותית ולא סתם כניסה ויציאה (למדו עם על יחס נטישה Bounce rate). האירועים האלו נקראים גם המרות.

יש מספר דרכים לבצע מעקב אחר אירועים. השיטה הפופולרית ביותר הוא שימוש בפיקסל של פייסבוק. הטמעה של הפיקסל הכללי לא מספיקה כדי למדוד אירועים. כדי למדוד אירועים צריך לברר מה האינדיקטור (מה שיוצר אינדיקציה לאירוע) הפשוט ביותר ולקבוע כי הוא יהיה הטריגר להפעלת המדידה של האירוע.

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:

גוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אינטרנט המסייע לבעלי אתרים לעקוב ולנתח את התנועה באתר והתנהגות המשתמשים שלהם. לאחרונה, גוגל הוציאה את הגרסה הרביעית של גוגל

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. הוא כולל מגוון רחב של פעילויות כגון עיצוב אתרים, יצירת תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO),

מה זה ROI וכיצד מחשבים אותו?

ROI – Return on Investment, או החזר על ההשקעה, הוא מדד חשוב שיכול לעזור לך לקבוע את הצלחת ההשקעות בקמפיינים שלך. כדי לחשב במדויק ROI,

אנחנו מחכים לכם גם בפייסבוק:

כל נתוני האתר ופלטפורמות השיווק במקום אחד

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום