גוגל תג מנג’ר – מה זה ואיך משתמשים בו?

תוכן עניינים

Google Tag Manager, או בקיצור GTM הוא שם עבור מנהל התגיות של גוגל, שבאמצעותו ניתן להטמיע קטעי קוד באתרים שלנו ובנכסים דיגיטליים אחרים בפשטות וללא מאמץ, ולא מצריך ידע בתכנות או בהבנת הקוד עצמו. לאחר שהכלי הותקן בהצלחה, תוכלו לאסוף מהאתר שלכם מידע שימושי ולקשר אותו לכלים המספקים נתונים שונים על האתר. 

גוגל תג מנג’ר הוא מנהל התגיות הקל ביותר לשימוש, וכנראה שגם הכי פופולרי. מנהל התגיות חיוני במיוחד למי שעוסק בקידום דיגיטלי של העסק שלו או למקדם אתרים מקצועי. 

גוגל תג מנג'ר

האם צריך ניסיון או ידע מקדים על מנת להשתמש בגוגל תג מנג'ר?

למרות שידע טכני מקדים תמיד עוזר כשלומדים כלים מהסוג הזה, ניתן להתחיל לעבוד עם גוגל תג מנג’ר לגמרי לבד, מבלי ידע קודם או ניסיון בסיסי בתחום.. בטח ובטח שאין חובה לדעת שפת תכנות כלשהי על מנת לעבוד עם הכלי הזה. גם אם אתם טכנופובים רציניים, מצפיה במספר סרטוני יוטיוב וקריאה של כמה מדריכים ברחבי הרשת ואתם מסוגלים לצאת לדרך. למעשה, גוגל תג מנג’ר פותח על מנת שבעלי אתרים או מנהלי קמפיינים ללא ידע בתכנות יוכלו לבצע פעולות בסיסיות הקשורות בהטמעת קוד באתר. 

איך מתקינים גוגל תג מנג'ר?

השיטה הכי קלה ונוחה היא באמצעות תוסף וורדפרס (במידה ואתרכם בנוי בוורדפרס), מכיוון שיש היום מגוון רחב של מערכות לבנייה ואחזקה של אתרים מלבד וורדפרס, נסביר גם כיצד להתקין את GTM באופן ידני:

חפשו בגוגל את ביטוי המפתח “Google Tag Manager“, היכנסו לאתר הרשמי מבית גוגל ופתחו חשבון באמצעות חשבון גוגל קיים (מניחים בשלב הזה שכבר יש לכם אחד, במידה ולא, פתחו חשבון גוגל חדש כעת). לאחר פתיחת החשבון בטג מנג’ר תצטרכו לבחור את סוג הנכס הרלוונטי (למשל: אתר אינטרנט). לאחר שבחרתם את הנכס הדיגיטילי שלכם תקבלו קוד בפורמט GTM ולאחריו מספרים ואותיות (“GTM-XXXXX). שימו לב! קוד זה מיועד לנכס דיגיטלי אחד בלבד. 

כעת, היכנסו לאתר שלכם והדביקו את קטע הקוד בשני המיקומים המבוקשים על פי ההנחיות בעמוד של גוגל תג מנג’ר. במידה ואין לכם גישה לקוד האתר, או שאתם מפחדים להרוס משהו ולכן מעדיפים לא להתעסק בזה, תוכלו כאמור למצוא תוסף ייעודי לאתר שיבצע את העבודה בשבילכם (בעיקר באתרי וורדפרס). 

איך מודאים שההתקנה עברה כמו שצריך?

כעת, הורידו את תוסף הדפדפן Google Tag Assistant על מנת לודא שהקוד הוטמע בנכס כראוי. לחצו על התוסף – צבע ירוק או כחול מעיד על הטמעה שבוצעה כהלכה, צבע צהוב או אדום מעיד על הטמעה שגויה. עקבו אחר ההנחיות בTag Assistant על מנת לתקן את השגיאה. שימו לב שבבדיקה הראשונה שלכם על תג מנג’ר, אתם כנראה תקבלו הודעת שגיאה. הודעת השגיאה מופיעה מאחר ו-Tag Assistant לא מסוגל לזהות את תג מנג’ר לפני שהאחרון הטמיע לפחות קטע קוד אחד. 

כיצד מתחילים לעבוד עם מנהל התגיות של גוגל?

כדי לעבוד ביעילות עם מנהל התגיות של גוגל, כדאי להכיר תחילה את המאפיינים העיקריים של לוח הבקרה: 

תצוגה מקדימה – משמש עבור בדיקה מקדימה לפני שמעלים את השינויים לאוויר 

טריגרים – מה מתחיל את המדידות שהגדרנו (למשל: כאשר מגיעים ל”דף תודה”, הדבר יחשב כקניה).

תגים – מהו הקוד שמבצע את המדידה? (פיקסל של פייסבוק, גוגל אנליטיקס, גוגל אדס ועוד..). 

משתנים- על מה מבצעים את המדידה? (דף נחיתה, קוד CSS וכדומה). 

שאר האופציות פחות רלוונטיות למשתמשים מתחילים, אך אנו ממליצים לכם לחקור את הכלי לעומקו על מנת לגלות באמת את היכולות שלו.

על מנת ליצור מדידה חדשה, תחילה יש לבחור תג. כעת הגדירו טריגר שמורה לתג מנג’ר מתי להתחיל לבצע את המדידה, בחרו במשתנה חדש או במשתנה קיים ולבסוף בדקו בתצוגה מקדימה את תקינות התג לפני שמעלים לאויר וזהו! יצרתם הרגע מדידה עבור הפעולה המבוקשת! 
 

מעקב המרות ב- GTM:

למעשה, קיימות אפשרויות שימוש רבות בגוגל תג מנג’ר- הכל תלוי בהמרות שאחריהן נרצה לעקוב ולמדוד.. נוכל למשל לעקוב אחר צפיות בסרטונים, גלילות בעמודי האתר, הקלקה על כפתורים או על קשורים, הורדה של קבצים ועוד. 

קחו טיפ – אתרו קודם כל את הטריגר הרלוונטי עבור הפעולה אחריה אתם רוצים לעקוב, ואז חברו אותו עם התג שמבצע את המדידה. 

קחו בחשבון שב-Google Analytics 4 כבר יש אירועים ופעולות שנמדדות באופן אוטומטי כמו צפיה בסרטונים, הקלקה על קישורים חיצוניים, גלילה בעמוד כלשהו באתר ועוד.. 

לסיכום

גוגל תג מנג’ר הוא כלי שמאפשר לכם לעקוב אחר פעולות שונות שהגולשים מבצעים באתר שלכם (כמו רכישה, צפיה בתוכן, הקלקה על קישורים ועוד) ולקשר אותם לכלי איסוף נתונים ומידע כמו גוגל אנליטיקס, גוגל אדס, פיקסל ועוד. באמצעות התג מנג’ר תוכלו להטמיע קטעי קוד של תגים שונים באתר או בנכס הדיגיטלי שלכם בקלות ובמהירות. באמצעות Google Tag Assistant תוכלו לבדוק בפשטות האם ביצעתם את ההטמעה בצורה נכונה או לא. 

קיימים כלים נוספים לניהול של תגים בנכסים הדיגיטליים שלכם, אך אנו בהחלט ממליצים על גוגל תג מנג’ר מאחר והוא פשוט לתפעול ונוח גם לאנשים שאינם מבינים בקוד. 

אם אתם רוצים להתחיל לעקוב טיפה יותר מקרוב על פעולות הגולשים באתר שלכם, ולאסוף נתונים מההתנהגות באתר שלכם, כדאי לכם מאוד להכיר את גוגל תג מנג’ר ולדעת כיצד לעבוד איתו. 

שאלות ותשובות

גוגל תג מנג’ר הוא כלי שמאפשר לכם לעקוב אחר פעולות שונות שהגולשים מבצעים באתר שלכם (כמו רכישה, צפיה בתוכן, הקלקה על קישורים ועוד) ולקשר אותם לכלי איסוף נתונים ומידע כמו גוגל אנליטיקס, גוגל אדס, פיקסל ועוד. באמצעות התג מנג’ר תוכלו להטמיע קטעי קוד של תגים שונים באתר או בנכס הדיגיטלי שלכם בקלות ובמהירות.

השיטה הכי קלה ונוחה היא באמצעות תוסף וורדפרס (במידה ואתרכם בנוי בוורדפרס), מכיוון שיש היום מגוון רחב של מערכות לבנייה ואחזקה של אתרים מלבד וורדפרס, נסביר גם כיצד להתקין את GTM באופן ידני

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:

גוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אינטרנט המסייע לבעלי אתרים לעקוב ולנתח את התנועה באתר והתנהגות המשתמשים שלהם. לאחרונה, גוגל הוציאה את הגרסה הרביעית של גוגל

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. הוא כולל מגוון רחב של פעילויות כגון עיצוב אתרים, יצירת תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO),

מה זה ROI וכיצד מחשבים אותו?

ROI – Return on Investment, או החזר על ההשקעה, הוא מדד חשוב שיכול לעזור לך לקבוע את הצלחת ההשקעות בקמפיינים שלך. כדי לחשב במדויק ROI,

אנחנו מחכים לכם גם בפייסבוק:

כל נתוני האתר ופלטפורמות השיווק במקום אחד

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום