נגן וידאו

שיפור יחס המרה

למה יחס ההמרה הוא נתון כה חשוב בניהול קמפיינים?

שיפור יחס המרה הוא לרוב תהליך האופטימיזציה העיקרי שמנהלי קמפיינים יחתרו לשפר במסגרת השיווק הדיגיטלי. שיפור יחס המרה יוביל באופן טבעי להוזלה בעלות ההמרה – ועל כן, באותו תקציב השיווק תוכלו לקבל יותר פניות \ רכישות באתר. הנתון הזה חשוב מאוד מכיוון שהוא משקף באופן המדויק ביותר את טיב הקמפיין. מה שמיוחד בנתון יחס ההמרה הוא שמדובר במשתנה בלתי תלוי בכמות התנועה (לעומת מספר ההמרות הכולל), וכתוצאה מכך האופטימיזציה לפיו תהיה יחסית נקייה בעיוותים כמו כמה תקציב יצא על קמפיין מסוים.

איפה בוחנים את יחס ההמרה?

אפשר לבדוק את יחס ההמרה של האתר בכל פלטפורמת שיווק (כמו גוגל אדס ופייסבוק) וגם בכלי מדידה חיצוניים כמו גוגל אנליטיקס. עם זאת, יש לקחת בחשבון שיחס המרה הוא לא נתון שקיים כברירת מחדל באף ממשק, ויש להגדירו מראש. ישנם אירועים שקל להגדיר ויש כאלו שמצריכים קצת יותר הבנה טכנית. אם תרצו לראות איך יוצרים מעקב אחר המרות, תוכלו לראות מידע מורחב בנושא במדריך מעקב אירועים באתר.

מומלץ להגדיר מעקב המרות כבר בשלב הכנת התשתית של השיווק – לפני שהקמפיינים בכלל פועלים

איך אפשר לשפר את יחס ההמרה באתר?

השיפור של יחס ההמרה יכול להיות מאוד פשוט – זה תלוי מאוד בגמישות של בעל העסק. אני אקח לדוגמה מקרה קיצוני כדי שתבינו את קו המחשבה:

אם נעשה מבצע של 90% הנחה על כל המוצרים באתר, יחס ההמרה יעלה פלאים. אז זו כמובן דוגמה שב-99% מהמקרים לא תהיה ריאלית וזה לא רלוונטי, אבל המסר כאן הוא פשוט: אם תיכנסו לנעליים של הלקוחות שלכם, ותנסו לגבש פרופיל לכל אחד מהם, אז אתם תוכלו למצוא סיבות לשאלה למה הם לא ממירים באתר, ואז לתת מספר פתרונות. כאן למשל, חשבתי על העניין הפשוט ביותר – המחיר של המוצרים. כשתהיה הנחה, יותר אנשים יקנו. אז להלן ניתוח של מספר פרופילים שונים עם מספר אפשרויות שונות שבגינם הם יחליטו לא להמיר, ואז הפתרון לבעיה האישית שלהם:

1. הלקוח נוטש כי הוא לא לקח בחשבון את עלות המשלוח – שפרו את יחס ההמרה באתר על ידי הצעה למשלוח חינם! אפשר לצמצם את ההטבה למשלוח חינם עבור קנייה ממחיר מסוים (אבל אל תגזימו, עם המחיר – למשל, לא בקנייה מעל 400 ש”ח כי זה מאבד מהפואנטה).

2. הלקוח נוטש כי הוא גולש דרך המובייל והוא מעדיף לרכוש דרך המחשב: הציעו לו לשתף את המוצר בוואטסאפ או במייל ולסיים את הרכישה בזמן שיהיה לו נוח (כשהוא יהיה ליד המחשב)

3. לקוח נוטש כי הוא לא מכיר את המותג: הציגו לו המלצת לקוחות וביקורות חיוביות של האתר וכך תחזקו את תחושת הביטחון שלו במעמד הרכישה

4. לקוח נוטש כי הוא מפחד שפרטי האשראי שלו לא יהיו בטוחים באתר: הציעו לו רכישה דרך אפליקציות מוכרות עם סטיגמה של ביטחון יתר כמו פייפאל או תשלום דרך ביט.

5. לקוח נוטש כי הוא צריך להספיק לעשות משהו אחר: השתמשו בתוסף של הצלת עגלות נטושות, כזה ששולח למשתמשים מייל עם הפריטים שנעזבו בעגלה

6. לקוח לא משלם כי המחיר יקר לו מדי: הפעילו פופ-אפ הצלה בעמוד מוצר, או עמוד תשלום שמופעל בעת ריחוף עכבר לכיוון כפתור היציאה בדפדפן ותעניקו קופון ייחודי למי שנמצא בעמוד הזה הקורא להם להשלים את הרכישה.

תוכן עניינים

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:
נשמח להיות אתכם בקשר:

מערכת חכמה לניהול קמפיינים

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום