פרסום ממומן בפייסבוק

פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, המאגדת סביבה קהילה המונה מאות מיליוני משתמשים, בהם מילוני ישראלים, בעלי חשבון פעיל (פעיל משמע – שימוש חודשי לכל הפחות). מלבד היותה רשת חברתית, פייסבוק היא גם מצע מצוין לפרסום עסקים לטובת גיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים, בשל ממשק ניהול מודעות מתקדם המאפשר למפרסמים להציג מודעות בפני קהלי יעד נבחרים לפי מספר פרמטרים. 

אנשי פרסום מקצועיים נקראים "מנהלי קמפיינים". הם יכולים להגיע לאותם קהלי יעד מדוברים דרך ממשק בשם "מנהל המודעות" שהגישה אליו היא חופשית לכל אחד – ומשם הם יכולים להוציא לאור מסעות פרסום הכוללים מספר סוגי קמפיינים לבחירה, פניה למגוון קהלי יעד דרך פנייה רחבה או לקהלים צרים וממוקדים בהתאמה אישית. ההכוונה לקהלי יעד ספציפיים נקראת "פילוח" או "טירגוט".

הכנות לקראת העלאת קמפיין בפייסבוק

כדי לנהל קמפיינים באופן מוצלח, יש צורך תכילה לבצע מספר הכנות עוד בטרום עליית הקמפיין הראשון לאוויר, והם כוללים:

  • הגדרת יעדים לקמפיין
  • הסכמה על תקציב שיווק
  • יצירת קריאייטיב (המורכב מויז'ואל + קופירייטינג)
  • הכנת תשתית האתר לשיווק (הכולל הטמעת מעקבים באמצעות קוד)
  • יצירה של קהלים מותאמים, אפילו שכרגע הם לא מונים איש, וזה לטובת ההמשך.

איזה סוגי יעדים ניתן למדוד במנהל האירועים של פייסבוק?

היעדים שכדאי להגדיר מראש צריכים להיות כאלו שניתן למדוד באינטרנט. אני אתן דוגמה ליעד שהוא בסה"כ מאוד הגיוני ולגיטימי לבקש כמדד להצלחה בקמפיינים, אבל הוא לא יישים שכן אי אפשר למדוד אותו. אז להלן: נניח שלקוח רוצה "שיבואו כמה שיותר לקוחות לחנות שלו בגלל הפרסום בפייסבוק". כאמור, יעד לגיטימי לבקש כי זה בסה"כ נשמע הגיוני – אני עושה פרסום בפייסבוק ואני רוצה שבגלל הפרסום, יותר אנשים יבואו לחנות. עם זאת, זה יעד בעייתי שכן לא ניתן למדוד אותו. ז"א – מנהלי הקמפיינים יכולים להציג את המודעות ולקדם פרסום של החנות בפני קהל רלוונטי שגולש בפייסבוק, אבל איך מנהלי הקמפיינים יוכלו להצדיק את הפרסום אם אין להם כלי למדידה של כמות האנשים שראו את המודעות ובאמת באו לחנות? על כן, זה יעד שהגיוני שלקוח יבקש, אבל הוא בלתי ישים שכן אי אפשר באמת למדוד אותו. מצד שני, אפשר למדוד כמה אנשים קונים בחנות אינטרנטית בגלל פרסום בפייסבוק, ולכן זה יהיה יעד מדיד וטוב.

מהו התקציב המומלץ לניהול קמפיינים בפייסבוק?

על הנייר – אפשר לומר שלא צריך להגביל תקציב פרסום. זה יהיה נכון גם במציאות בתנאי שיתקיים תהליך מלא של החזר השקעה חיובי (ROI). זה אומר שאתם תחזירו את ההשקעה ואף תרוויחו מהפרסום שלכם. אם אנשי הפרסום שלכם יעמדו ב-ROI חיובי, אזי שאין באמת סיבה להגדיל עוד ועוד את תקציב הפרסום בפייסבוק, שכן תמיד יהיה רווח. בפועל, לא תמיד פשוט לבצע החזר השקעה חיובי וזה עלול להשתנות ממספר סיבות (כמו תקופות בשנה, מידת תחרות, רלוונטיות מוצר ועוד). כדי להצליח לעמוד ביעדי ROI, יש צורך בבניית אסטרטגיית שיווק יעילה. 

איך יוצרים קריאייטיב יעיל לפרסום בפייסבוק?

הקריאייטיב הוא החלק החשוב ביותר שכן הוא זה שהמשתמשים יהיו חשופים אליו בפועל. הוא יכיל ויז'ואל + קופירייטינג. הויז'ואל יכול להיות מורכב מתמונה מעוצבת, סרטון, גיף ואף קרוסלה של מדיה. כדי ליצור קריאייטיב טוב מהצד של הויז'ואל, אנו ממליצים על הבלטה של המסר השיווקי, הקפדה על נראות מקצועית, לכלול קריאה לפעולה כבר בעיצוב ואם מדובר בוידאו – להיות קולעים, רהוטים ומקצועיים.

בעניין הקופירייטינג – צריך לקחת בחשבון שפייסבוק היא רשת חברתית, ולכן אנחנו צריכים לחשוב "באותה השפה". זה אומר שצריך לשהקיע מחשבה בתוכן שאנשים ירצו לספוג + כזה שיעביר את המסר השיווקי באופן מוצלח. יש מספר שיטות שאני יכול להמליץ עליהם:

  • שימוש בעובדות זה תמיד דבר מוצלח. אנשים אוהבים עובדות וכאשר הם רואים כאלו, רמת ההקשבה עולה. על כן, במידה ואתם יכולים לשלב כלים המציגים מידע כמו גרפים, טבלאות וכו', כדאי מאוד לעשות את זה.
  • הדגשה של המחשת הצורך במוצר \ שירות תעלה מאוד את רמת ההקשבה והרצון של הקהל לספוג את התוכן. ככל שהצורך במוצר מובהק יותר, כך יעלה הסיכוי שהמשתמש ירצה לקבל את הפתרון המיוחל.
  • שימוש ב-hook כשניתן. ה-hook הוא כינוי להנחה או הטבה משמעותית של המוצר, כמו 50% הנחה. כשניתן לעשות זאת, כדאי מאוד גם להבליט את זה. השתמשו בהדגשה גדולה של מוצר ה-hook שלכם כדי למשוך את תשומת ליבם של המשתמשים.

כיצד יוצרים הכנת תשתית אתר לשיווק ופרסום בפייסבוק?

כהכנה לשיווק, צריך להגדיר באתר אירועים שאחריהם נרצה לעקוב. ישנם אירועים סטנדרטים וישנם אירועים בהתאמה אישית. בשורה התחתונה, אפשר למדוד כל פעילות אינטרנטית המתרחשת באתר. השיטות שאנחנו ממליצים ליצור דרכם את המעקבים האלו הם דרך גוגל תג מנג'ר או באצעות הכלי ליצירת המרות של פייסבוק (שהוא קצת יותר מוגבל ביכולת אבל כלי מאוד קל לשימוש. איתו אפשר לעקוב רק אחרי הקלקות על כפתורים ואחרי כתובות URL, בעוד שדרך גוגל תג מנג'ר אפשר לעקוב אחרי כל דבר, אבל זה מצריך ידע טכני והבנה עמוקה עם הממשק).

על אף שיש הרבה אירועים שאפשר לעקוב אחריהם, אנו ממליצים שלא "להתפזר" ולעקוב רק אחרי מה שבאמת רלוונטי לשיווק העסק כדי לא "לצוף" במידע. אם אתם מקדמים חנות אינטרנטים למשל, אנו נמליץ לעקוב אחרי התנועה הכללית, צפייה בעמוד מוצר, הוספת מוצר לעגלה, עמוד הקופה ואחרי הרכישה בפועל. יש כאלו שירצו לדעת עוד דברים, כמו כמה אנשים נרשמו לניוזלטר, או כמה אנשים הגיעו לעמוד קטגוריה – וזה בסדר גמור, ניתן לעקוב אחרי כל דבר, אבל לא מומלץ להתפזר יותר מדי ולהישאר מרוכזים ביעדים המרכזיים שלכם.

רוצים לשתף? לחצו כאן:
אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:
ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול הקמפיין והפרסום הממומן בגוגל מנוהל דרך מערכת Google Ads. מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל מאפשרת למפרסמים להגיע לקהלי יעד באמצעות מגוון אסטרטגיות וסוגי קמפיינים

נשמח להיות אתכם בקשר: