נגן וידאו

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול הקמפיין והפרסום הממומן בגוגל מנוהל דרך מערכת Google Ads. מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל מאפשרת למפרסמים להגיע לקהלי יעד באמצעות מגוון אסטרטגיות וסוגי קמפיינים ובכך להגשים יעדים שונים. גוגל מאפשרת לבחון מבין כמה סוגי שיטות לתמחור, כשהפופולריות ביותר הן תשלום לפי הקלקה (PPC) ותשלום לפי פעולה (CPA). היתרונות בשיטות התמחור הנ”ל הן שהעסק המפרסם משלם בפועל רק על תוצאות, ולא רק על עצם החשיפה וההצגה של המודעות.

מהם היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל ?

לכל סוג פרסום יש את היתרונות והחסרונות שלו. יש להבין בין השוני המהותי בין גוגל כמנוע לחיפוש, לבין פלטפורמות פופורליות אחרות לפרסום ברשתות החבריות כמו פייסבוק ואינסטגרם. היות וגוגל היא מנוע פרסום, הקהל הפוטנציאליה שלכם הוא זה שמבצע את החיפוש באופן אקטיבי, ועל כן הוא נחשב לבעל רמת בשלות גבוהה יותר בשוואה לקהל אשר מגיע דרך הרשתות החברתיות. עם זאת, יש כמובן גם חסרונות שכדאי להכיר אותם. להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל:

היתרונות של קמפיינים בגוגל:

  1. התשלום בפועל הוא על תוצאה. זה נגזר משיטת התשלום שתבחרו בעת יצירת הקמפיין. זה יכול להיות על הקלקה על מודעה, על פעולת המרה שהגדרתם או על חשיפות. הכל תלוי בכם.
  2. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט ובאמצעות הקמפיינים הממומנים, תכלו להגיע לראש תוצאות החיפוש גם אם הקידום האורגני של האתר שלכם הוא חלש, וככה לעקוף בתוצאות את הקולגות שלכם.
  3. המשתמשים שעושים שימוש באינטרנט הם קהלים הרבה יותר “חמים” מקהלים שמשתמשים ברשתות חברתיות, שכן הם אלו אשר מבצעים את החיפוש בפועל, ואתם כבעלי העסק, רק מציגים להם מודעות כקהל היעד הוא זה  שמבצע פעולת חיפוש אקטיבית לקראת יצירת הקשר ביניכם. על כן, הליד הפוטנציאלי הרבה יותר “אפוי” לעסקה מאשר לידים פוטנציאלים שמקורם מפרסומים ברשתות חבריות.
  4. בגוגל אדס ניתן לטרגט קהלים לא רק על פי תחומי העניין שלהם, אלא ממש לפי מילות מפתח. ז”א – ניתן לקבוע כי כל מי שמחפש ערך מסוים, יראה את המודעות שלכם. זה למעשה הטרגוט הטוב ביותר שקיים בשיווק דיגיטלי.

החסרונות של קמפיינים בגוגל

  1. כדי להצליח לקדם בהצלחה אתרים ברוב הקמפיינים של גוגל, צריך לנהל אתר אינטרנט עם רמת עיצוב, תוכן ותחזוקה טובים. לאחר שהמשתמשים יתרשמו מהמודעות שלכם ויקליקו עליהם, הם גם צריכים להתרשם מספיק מתוכן ועיצוב האתר כדי שהם יחליטו להמשיך ולגלוש בו.
  2. כל הקלקה עולה כסף, וזה למעשה חיסרון בשוואה לשיטת הקידום השנייה שיש בגוגל – קידום אתרים אורגני. על כן, יש צורך בניהול תקציב מדיה.
  3. יש לגוגל רק 4 תוצאות בחלק הריאלי העליון (ארבע תוצאות ראשונות בעמוד הראשון). על כן, מידת התחרות היא גבוהה מאוד בהשוואה לפרסום ברשתות חברתיות. מכאן המחיר הגבוהה יחסית לקליק שיש לשם בהשוואה לרשתות חברתיות (שם התשלום בפועל הוא על החשיפה).

סוגי הקמפיינים שניתן לנהל בגוגל:

ישנם מספר קמפיינים שניתן לנהל בגוגל כשלכל קמפיין יש את היתרונות והחסרונות שלו, ואת אופן הצגת המודעות לגולשים:

 

  1. קמפיין חיפוש: זה הקמפיין הנפוץ ביותר – כזה שמציג מודעות ממומנות אשר עוקפות בדירוג שלהן את המודעות האורגניות. הן מוצגות בפני משתמשים אשר עשו חיפוש פעיל בגוגל בעת חיפוש “מילת מפתח” (ביטוי רלוונטי לעסק).
  2. קמפיין רשת המדיה: הקמפיין הזה מציג מודעות באנרים (גרפיים) באתרים שמאפשרים לגוגל לפרסם בתוכם תוכן (שיתוף הפעולה הזה נקרא AdSans). הטרגוט בקמפיין זה הוא לרוב על פי תחומי עניין או אינטרקציה קודמת עם העסק (רימרקטינג). המודעות האלו בולטות בעיקר בגלל החשיפה האדירה שלהן והמחיר המאוד זול יחסית שמשלמים עבורה. אנחנו ממליצים להשתמש בקמפיין הזה בעיקר למטרות מיתוגיות.
  3. קמפיין וידאו: סוג קמפיין זה מאפשר לכם להציג מודעות וידאו ברשת המדיה של גוגל + יוטיוב. מודעות וידאו הן מודעות אשר מושכות תשומת לב באופן ניכר יותר ממודעות באנר פשוטות. בשונה מהקמפיינים הנ”ל, ניתן להגדיר כי התשלום יתבצע לפי TrueView – שזה אומר צפייה בפועל בוידאו. זה יתרון משמעותי מכיוון שליוזרים אשר אין חשק לצפות בפרסומת ביוטיוב יש את האפשרות לדלג על הוידאו לאחר 5 שניות. על פי גוגל אדס, זה לא נחשב ל-TrueView, אבל אתם מהצד שלכם, יכולים להפיק את הוידאו כך שבחמשת השניות הראשונות אתם תעבירו את המסר העיקרי שלכם וכך בפועל תוכלו להפיץ אותו לכל קהל היעד תוך תשלום בפועל רק על מי שהקדיש זמן של מעל 7 שניות לצפייה בוידאו.
  4. קמפיין מסוג גוגל שופינג: קמפיין מעולה עבור חנויות איקומרס (eCommerce) – בקמפיין זה אתם עושים מעין שילוב של קמפיין חיפוש + רשת המדיה בגלל שאתם מציגים מודעות גרפיות של מוצרי החנות עם מידע מובנה (כמו שם הפריט, מחיר, תמונה, שם העסק, קישור וכו’) בתוך תוצאות החיפוש (האינדקס של גוגל). על כן, אתם נחשפים בפני אנשים שמחפשים אתכם, וגם מציגים להם מודעות באנר בראש תוצאות החיפוש בעלי המון תשומת לב.
 
על מנת ליצור קמפיין מכל סוג שהוא בגוגל, נצטרך תחילה לפתוח חשבון על פי המדריך הבא:

פתיחת חשבון מודעות בגוגל אדס (Google Ads)

חשבון מודעות של גוגל אדס הוא כלי שכל מקדם אתרים עובד איתו. 

שלא תטעו- אתם לא חייבים להיות מקדמי אתרים מקצועיים כדי לעבוד עם גוגל אדס- למעשה, כל בעל עסק או אתר שמעוניין לקדם אותו ימצא שגוגל אדס רלוונטי לעבודה שלו גם אם אין לו ידע מקדים בהכרח. 

הדבר הראשון שנצטרך לפני תחילת העבודה עם גוגל אדס הוא חשבון מודעות. מדריך זה ינחה אתכם שלב אחר שלב בפתיחת חשבון מודעות:

1. תחילה, ניכנס לאתר גוגל אדס בכתובת www.ads.google.com ונכנס לחשבון המשתמש שלנו (אם אין לכם עדיין חשבון גוגל, זה הזמן לפתוח). 

2. כעת לחצו על “מתחילים”. 

ניהול קמפיינים בגוגל - איך מתחילים


3. ודאו (שוב) שאתם מחוברים למשתמש שדרכו תרצו לפתוח את החשבון שלכם בגוגל אדס. (במידה ומופיע משתמש אחר, החליפו אותו כעת). לחצו על “מעבר למצב מתקדם” על מנת להגדיר את החשבון החדש שלכם. 

ניהול קמפיינים בגוגל - המשך

 

4. כעת, תתבקשו לפתוח קמפיין חדש. מומלץ תחילה לסיים להגדיר את החשבון ולאחר מכן להתחיל ליצור קמפיינים, לכן במסך הבא לחצו על הכפתור “ליצירת חשבון בלי ליצור קמפיין”.

ניהול קמפיינים בגוגל - בחירת מטרה

5. בשלב הזה נקליד את פרטי העסק שלנו. פרטים אלה ישמשו ליצירת החשבון ולא יהיה ניתן לשנות את ההגדרות הללו בשלב מאוחר יותר. ודאו שהפרטים אותם אתם מספקים הם נכונים, בדקו אותם שוב, ולאחר מכן לחצו על “שליחה”. 

ניהול קמפיינים בגוגל - פתיחת חשבון
ניהול קמפיינים בגוגל - כיצד פותחים משתמש?

ח

6. מזל טוב! יש לכם חשבון מודעות חדש! על מנת להתחיל ולהשתמש בו- הקליקו על “יציאה לסיור בחשבון”  והתחילו לחקור את הכלים שיוכלו לסייע לכם במעקב אחר קידום העסק שלכם! 

 
ניהול קמפיינים בגוגל - לחצו כאן

תוכן עניינים

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:
שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה

למה יחס ההמרה הוא נתון כה חשוב בניהול קמפיינים? שיפור יחס המרה הוא לרוב תהליך האופטימיזציה העיקרי שמנהלי קמפיינים יחתרו לשפר במסגרת השיווק הדיגיטלי. שיפור

נשמח להיות אתכם בקשר:

מערכת חכמה לניהול קמפיינים

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום