ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול הקמפיין והפרסום הממומן בגוגל מנוהל דרך מערכת Google Ads. מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל מאפשרת למפרסמים להגיע לקהלי יעד באמצעות מגוון אסטרטגיות וסוגי קמפיינים ובכך להגשים יעדים שונים. גוגל מאפשרת לבחון מבין כמה סוגי שיטות לתמחור, כשהפופולריות ביותר הן תשלום לפי הקלקה (PPC) ותשלום לפי פעולה (CPA). היתרונות בשיטות התמחור הנ"ל הן שהעסק המפרסם משלם בפועל רק על תוצאות, ולא רק על עצם החשיפה וההצגה של המודעות.

מהם היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל אדס?

לכל סוג פרסום יש את היתרונות והחסרונות שלו. יש להבין בין השוני המהותי בין גוגל כמנוע לחיפוש, לבין פלטפורמות פופורליות אחרות לפרסום ברשתות החבריות כמו פייסבוק ואינסטגרם. היות וגוגל היא מנוע פרסום, הקהל הפוטנציאליה שלכם הוא זה שמבצע את החיפוש באופן אקטיבי, ועל כן הוא נחשב לבעל רמת בשלות גבוהה יותר בשוואה לקהל אשר מגיע דרך הרשתות החברתיות. עם זאת, יש כמובן גם חסרונות שכדאי להכיר אותם. להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל:

היתרונות של ניהול קמפיינים בגוגל:

  1. התשלום בפועל הוא על תוצאה. זה נגזר משיטת התשלום שתבחרו בעת יצירת הקמפיין. זה יכול להיות על הקלקה על מודעה, על פעולת המרה שהגדרתם או על חשיפות. הכל תלוי בכם.
  2. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט ובאמצעות הקמפיינים הממומנים, תכלו להגיע לראש תוצאות החיפוש גם אם הקידום האורגני של האתר שלכם הוא חלש, וככה לעקוף בתוצאות את הקולגות שלכם.
  3. המשתמשים שעושים שימוש באינטרנט הם קהלים הרבה יותר "חמים" מקהלים שמשתמשים ברשתות חברתיות, שכן הם אלו אשר מבצעים את החיפוש בפועל, ואתם כבעלי העסק, רק מציגים להם מודעות כקהל היעד הוא זה  שמבצע פעולת חיפוש אקטיבית לקראת יצירת הקשר ביניכם. על כן, הליד הפוטנציאלי הרבה יותר "אפוי" לעסקה מאשר לידים פוטנציאלים שמקורם מפרסומים ברשתות חבריות.
  4. בגוגל אדס ניתן לטרגט קהלים לא רק על פי תחומי העניין שלהם, אלא ממש לפי מילות מפתח. ז"א – ניתן לקבוע כי כל מי שמחפש ערך מסוים, יראה את המודעות שלכם. זה למעשה הטרגוט הטוב ביותר שקיים בשיווק דיגיטלי.

החסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל

  1. כדי להצליח לקדם בהצלחה אתרים ברוב הקמפיינים של גוגל, צריך לנהל אתר אינטרנט עם רמת עיצוב, תוכן ותחזוקה טובים. לאחר שהמשתמשים יתרשמו מהמודעות שלכם ויקליקו עליהם, הם גם צריכים להתרשם מספיק מתוכן ועיצוב האתר כדי שהם יחליטו להמשיך ולגלוש בו.
  2. כל הקלקה עולה כסף, וזה למעשה חיסרון בשוואה לשיטת הקידום השנייה שיש בגוגל – קידום אתרים אורגני. על כן, יש צורך בניהול תקציב מדיה.
  3. יש לגוגל רק 4 תוצאות בחלק הריאלי העליון (ארבע תוצאות ראשונות בעמוד הראשון). על כן, מידת התחרות היא גבוהה מאוד בהשוואה לפרסום ברשתות חברתיות. מכאן המחיר הגבוהה יחסית לקליק שיש לשם בהשוואה לרשתות חברתיות (שם התשלום בפועל הוא על החשיפה).

סוגי הקמפיינים שניתן לנהל בגוגל:

ישנם מספר קמפיינים שניתן לנהל בגוגל כשלכל קמפיין יש את היתרונות והחסרונות שלו, ואת אופן הצגת המודעות לגולשים:

 

  1. קמפיין חיפוש: זה הקמפיין הנפוץ ביותר – כזה שמציג מודעות ממומנות אשר עוקפות בדירוג שלהן את המודעות האורגניות. הן מוצגות בפני משתמשים אשר עשו חיפוש פעיל בגוגל בעת חיפוש "מילת מפתח" (ביטוי רלוונטי לעסק).
  2. קמפיין רשת המדיה: הקמפיין הזה מציג מודעות באנרים (גרפיים) באתרים שמאפשרים לגוגל לפרסם בתוכם תוכן (שיתוף הפעולה הזה נקרא AdSans). הטרגוט בקמפיין זה הוא לרוב על פי תחומי עניין או אינטרקציה קודמת עם העסק (רימרקטינג). המודעות האלו בולטות בעיקר בגלל החשיפה האדירה שלהן והמחיר המאוד זול יחסית שמשלמים עבורה. אנחנו ממליצים להשתמש בקמפיין הזה בעיקר למטרות מיתוגיות.
  3. קמפיין וידאו: סוג קמפיין זה מאפשר לכם להציג מודעות וידאו ברשת המדיה של גוגל + יוטיוב. מודעות וידאו הן מודעות אשר מושכות תשומת לב באופן ניכר יותר ממודעות באנר פשוטות. בשונה מהקמפיינים הנ"ל, ניתן להגדיר כי התשלום יתבצע לפי TrueView – שזה אומר צפייה בפועל בוידאו. זה יתרון משמעותי מכיוון שליוזרים אשר אין חשק לצפות בפרסומת ביוטיוב יש את האפשרות לדלג על הוידאו לאחר 5 שניות. על פי גוגל אדס, זה לא נחשב ל-TrueView, אבל אתם מהצד שלכם, יכולים להפיק את הוידאו כך שבחמשת השניות הראשונות אתם תעבירו את המסר העיקרי שלכם וכך בפועל תוכלו להפיץ אותו לכל קהל היעד תוך תשלום בפועל רק על מי שהקדיש זמן של מעל 7 שניות לצפייה בוידאו.
  4. קמפיין מסוג גוגל שופינג: קמפיין מעולה עבור חנויות איקומרס (eCommerce) – בקמפיין זה אתם עושים מעין שילוב של קמפיין חיפוש + רשת המדיה בגלל שאתם מציגים מודעות גרפיות של מוצרי החנות עם מידע מובנה (כמו שם הפריט, מחיר, תמונה, שם העסק, קישור וכו') בתוך תוצאות החיפוש (האינדקס של גוגל). על כן, אתם נחשפים בפני אנשים שמחפשים אתכם, וגם מציגים להם מודעות באנר בראש תוצאות החיפוש בעלי המון תשומת לב.
רוצים לשתף? לחצו כאן:
אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:

פרסום ממומן בפייסבוק

פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, המאגדת סביבה קהילה המונה מאות מיליוני משתמשים, בהם מילוני ישראלים, בעלי חשבון פעיל (פעיל משמע – שימוש חודשי

נשמח להיות אתכם בקשר: