נגן וידאו

כל מה שצריך לדעת על מדד שיעור היציאה (Bounce rate) בגוגל אנליטיקס

יחס היציאה (אפשר לקרוא לו גם יחס נטישה או שיעור עזיבה, באנגלית Bounce rate) הוא מדד טריקי שעושה המון בלבול בקרב אנשי שיווק דיגיטלי. זה מדד שגוגל אנליטיקס מתייחסת אליו במספר דוחות, והוא מייצג את אחוז העזיבה מהדף הראשון המתייחסת לביקור בדף בודד באתר. הרבה אנשי מקצועי חושבים שהפירוש של תיאור זה הוא התייחסות למי שנכנס לאתר ומיד יצא מבלי לעשות שום דבר. אבל הדבר לא נכון. כמו כן, יש אמרה הטוענת כי יחס נטישה גבוהה מעיד על כשל שיווקי של העמוד. זה גם לא נכון… בואו נעשה סדר

מה זה שיעור היציאה בגוגל אנליטיקס?

אז שיעור היציאה כאמור הוא לא מדד שמעיד על כמה משתמשים פקדו את האתר ומיד עזבו! על פי הדוקומנטציה של גוגל אנליטיקס, שיעור היציאה הוא “עזיבה מהדף הראשון שמחושבת ספציפית כביקור שהפעיל רק בקשה אחת לשרת Analytics.” אז מה מקור הבלבול השכיח? מהדוגמה שמגיע מיד לאחר מכן: “לדוגמה, כשמשתמש פותח דף יחיד באתר ולאחר מכן יוצא מבלי להפעיל בקשות נוספות לשרת Analytics במהלך אותו ביקור.” (מקור). 

אם משתמש נכנס לאתר ומיד יצא, אכן הוגשה בקשה אחת לשרת של אנליטיקס ולכן הוא יקודד את המשתמש הזה כמי שיצא מיד. זה באמת נכון… אבל שהייה בעמוד כלשהו גרידא זה רחוק מלהיות האינדיקטור היחיד שצריך לבחון. לצורך העניין, אם אותו משתמש פוקד את האתר, ושוהה בו זמן רב תוך כדי שהוא באמת קורא וסופג את התוכן – אזי שלפי המדד הזה, אם הוא יצא מהאתר לאחר השהייה שלו – זה יחשב כמישהו שיצאה מהאתר מיידית. לא חבל? זו קריאה לא נכונה של ההתנהגות שלו שכן משתמש כזה על הנייר (על הדוחות שבמסך יותר נכון) הוא תנועה עם איכות ירודה.

 

אז איך אפשר למדוד את שיעור היציאה כמו שצריך?

ראשית, לאחר שאנחנו יודעים מה גורם לגוגל אנליטיקס לזהות משתמש שנכנס ויצא במיידית – אז קל יותר לסדר את זה. מה שצריך לעשות זה פשוט לגרום לאותם משתמשים שפוקדים את האתר וסופגים תוכן בעיון (רב אבל כאלו שלא מדפדפים בין עמודים) לשלוח בקשה לשרת כדי לצודד לגוגל אנליטיקס שהם לא סתם גולשים כאן מבלי ליצור מעורבות טובה.

הפתרון הפשוט – לגרום לאותם משתמשים לשלוח בקשות חדשות לשרת (מלבד אלו שבאמת לא יוצרים מעורבות). איך אפשר לעשות את זה? באמצעות הגדרת יעד (Goal). בכל פעם שיש יעד שמוגשם באתר וגוגל אנליטיקס עוקבת אחריו, השרת של גוגל אנליטיקס יקבל בקשה חדשה ואז אותו משתמש שמגשים יעד לא יחשב כנוטש, גם אם הוא לא עבר בין עמודים. להלן כמה יעדים שאני מציע לעשות כדי לפתור זאת:

1. שהות באתר מעל 10 שניות (זה על הדרך מאפשר לכם ליצור אחלה קהל מותאם אישית)

2. הקלקה על לינק (לא הקלקה סתם, אלא על לינק כלשהו ואז יהיה מעקב גם אחרי פופאפים או כפתורים שלא גורמים לאותם משתמשים לעבור בין עמודים).

3. גלילה של 50% מסך

מה גורם לשיעור יציאה להיות על 0-2%?

אם תבצעו את הפועלות שהצענו, אתם תקבלו את שיעור היציאה האמיתי של האתר. עם זאת, יש חשבונות שמציגים שיעור יציאה של 0-2% וזה לא נורמלי בשום מצב. העניין הזה יצר לי באופן אישי כאב ראש עם לקוח שביקש לתקן את הבאג הזה. חקרתי אותו במשך שחודש (!!!) עד שגיליתי את המקור שלו: באותו אתר הוטמע גם חשבון גוגל אנליטיקס 4.

מה הבעיה עם גוגל אנליטיקס 4? מחקירה של התג, מצאתי כי לפי השיטה שלו – הוא למעשה יוצר אירוע בכל פעם שמשתמש רואה עמוד מסויים! באג שגורם ליחס הנטישה של האתר להיות 0! זה כמובן לא תקין. ניתן לתקן את הבאג הזה על ידי הסרת גוגל אנליטיקס 4 (מי בכלל צריך אותו?!) או להגדיר בתג שלא יצוא Hit בכל פעם שיש Pageview. 

תוכן עניינים

אהבת את התוכן? בטוח שתאהבו גם את אלו:
שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה

למה יחס ההמרה הוא נתון כה חשוב בניהול קמפיינים? שיפור יחס המרה הוא לרוב תהליך האופטימיזציה העיקרי שמנהלי קמפיינים יחתרו לשפר במסגרת השיווק הדיגיטלי. שיפור

נשמח להיות אתכם בקשר:

מערכת חכמה לניהול קמפיינים

אנא השאירו פרטים

ונציג יחזור אליכם עוד היום